søndag 16. februar 2014

Skikkelig gjenbruk :)

Jeg så en video om hvordan man kunne flette kurv av avispapir på good ideas for you. Syntes det var en knakende god ide så idag tenkte jeg at jeg skulle prøve å lage en selv.


Slike pinner skal det bli og det er fint å være flere eller ha en assistent.




Ta ut sider fra en avis fra midten, 2-3 stk og brett sammen igjen som vanlig. Deretter bretter du i 3 og klipper opp brettene slik at du sitter igjen med 3 biter. Bruk en blomster pinne eller lignende og start med å rulle fra det ene hjørnet. Ha på litt lim på slutten.


Klipp ut 2 runde pappbiter. Dette er bunnen.

,

Lim fast pinner, delt i to, på den en og lim fast den andre oppå. Her har jeg brukt limpistol.


Lim fast en større runding i avispapir.

Klipp på hver side av pinnene og lim og brett de bredeste bitene.


De små snuppene klipper du bare av.



Så blir det morro. Innafor og uttafor, om igjen og om igjen. Jeg fikk litt trompetfasong på pinnene og det passet egentlig bra for da kan jeg skjøte dem sammen mens jeg fletter.



Esken som jeg tok pappringer fra overtok assistenten.


Når du har ønsket høyde, klipper du av pinnene men beholder såpass mye at du kan brette de inni de andre. 


Vips :) Tenker jeg skal pynte litt på den og så spraymale. Har ikke helt bestemt meg, så den får stå litt.

I mellomtiden kan du ta en titt på den videoen på youtube. Den er på spansk, men det går fint å forstå hva de gjør, den er veldig detaljert.

http://www.youtube.com/watch?v=mUpXkNkus4I&list=WLmnil_n5UYNWoGmx8fSvvegRyzk6_EbVi


Lykke til ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for besøket:)